Vladimír Kyzivát: Medaili jsem moc chtěl

11.01.2014 21:02

Na boj o pocty nevyšší ho v Lošticích předem nikdo netipoval, ale zároveň mu to všichni přáli. Jezdec Johnson Controls AŠ Mladá Boleslav se ve svých jednatřiceti letech poprvé probojoval na pódium mistrovství České republiky. V konečném pořadí TOI TOI Cupu skončil o jediný bod čtvrtý.

 

Jak jste spokojený se svou dosavadní sezonou?
Medaile je super, byl to sen. Myslel, že budu letos trochu lepší na světových pohárech, ale nevyšlo to podle představ. Za tohle jsem maximálně spokojenej. V roce 2012 jsem byl čtvrtý na mistráku v Uničově a tím vyhrál celý TOI TOI Cup 2011/12. Pohár je možná komplexnější, takže ho řadím malinko víc, ale medaili jsem dosud nikdy nezískal.

Věřil jste v to na „stará kolena“?
Tajně jsem doufal, že to jednou přijde. Dva roky zpátky jsem taky moc chtěl, ale těsně to nevyšlo.

Ovlivnilo by Vaše pořadí, kdyby tu dnes jel Zdeněk Štybar?
Určitě, kdyby jel, je to o jedno místo horší. Pro mě je to samozřejmě dobře, medaili mám já.

Budete svůj úspěch nějak slavit?
Žádná oslava teď nebude, až po mistrovství světa se něco udělá. Teď je třeba udržet formu a dál tvrdě trénovat.

Kdo má největší zásluhy na Vaší medaili?
Největší zásluhu mám já, musel jsem si to odšlapat (smích). Ale moc děkuju rodině a trenérovi Tondovi Ungermanovi.

Jaký je Váš program ve zbytku cyklokrosové sezony?
Příští neděli jedu v lucemburském Leudelange, o týden později svěťák ve francouzském Nommay a začátkem února mistrovství světa v nizozemském Hoogerheide.


Text a fotka: Martin Bali-Jenčík

Cyklokros Milovice